۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۴, دوشنبه

سفر يک روزه به سوئد

خیلی وقت بود که تصمیم داشتیم سفری کوتاه به سوئد داشته باشیم. روز جهانی کارگر را بهانه خوبی یافتیم برای تحقق این مهم. پس بقچه هامون را بستیم و سوار فولکس عزیزم شدیم و سر به بیابون گذاشتیم. همونطور که می دانید عبور از مرز برای من مفهوم خاصی دارد. بنابراین تصمیم گرفتم فیلمی از این عبور پیروزمندانه تهیه و به رویت اهالی دنیای مجازی برسانم. این هم دست پخت ما با صدای دل انگیز علیرضا جان عصار.



اما دلیل اصلی سوئد رفتن ما عبارت بود از خرید گوشت و مرغ. بله درست خواندید. قیمت گوشت و مرغ در سوئد تقریباً 20 درصد کمتر از نروژ است و همین یک دلیل باعث می شود هر هفته تعداد زیادی از نروژیان عزیز سفر یک ساعته تا نزدیکترین شهر سوئد یه اینجا که آبیسکو نامیده می شود را بر خود هموار فرمایند.
عبور از مرز هم خیلی جالبه. همانطور که در فیلم می بینید تقریباً و تحقیقاً مرزی وجود ندارد. فقط باید با سرعت 30 کیلومتر درساعت گذر کنید. دریاچه یخ رده سر راهمون هم از مراکز توریستی مهم شمال اسکاندیناوی محسوب میشود.

۵ نظر:

  1. بله بله! تایید می شود که اهالی نروژ برای خرید گوشت و مرغ و گاهی مشروبات الکلی و سیگار به کشور دوست و برادر سوید سفر می کنند! D:

    پاسخحذف
  2. -وای برف رو که دیدم وحشت کردم، دیگه دوست ندارم حتی برای یه بار زمستون اینجا رو تجربه کنم...
    -منو بگو که فکر میکردم ما خیلی راه زیادی رو طی میکنیم که از این سر شهر نه چندان بزرگ برمن به اون سرش میریم برای خرید مرغ و گوشت از فروشگاههای ترکیه ای و البته نان مشهدی خوشمزه ای که تازگیها یافته ایم...
    - چه جاده ی بد و آسفالت ناجوری داشت مسیرتون، توی آلمان تا حالا من همچین جاده ای ندیدم...

    پاسخحذف
  3. چه موضوعات جالبی انتخاب میکنید برای نوشتن... دقیقا همینطوره .. ما هم هر چند وقت یکبار به این سفر خرید مرغ و خوراکی میریم.
    ولی اونجا که هنوز برفه!!! روز کارگر اینجا خیلی گرم بود و کلا خیلی هوا خوب شده اسلو.

    پاسخحذف
  4. Dorost mesle marze America mimoone!!!
    (Man ke too in 3-4 sale hatta jor'at nakardam nazdikesh beram!)

    پاسخحذف
  5. من 3 سال پیش تو نارویک پناهنده بودم اما دیپورت شدم الان ایرانم کابینت سازی باز کردم خیلی سریع وضعیت مالی خوبی پیدا کردم درامد بالایی دارم وقثی یاد کمپ میفتم گریم میگیره الان از اتریش جنس وارد میکنم از طرف شرکت اتریشی دعوت شدم شاید یه سر بیام نارویک abtinco@yahoo.com

    پاسخحذف